İdrardan Kan Gelmesi

İdrardan kan gelmesi günümüzde en çok kadınlarda karşılaşılan ciddi bir rahatsızlık belirtisidir. Ancak sadece kadınlarda görülmemektedir. Kan denilince akla hemen kırmızı sıvı gelmektedir. İdrarda kan sıvının tamamen kan olacağı anlamına gelmez.

Bazen idrarın içerisinde tanecik halinde olduğundan bunu fark etmeyebilirsiniz. Ancak bu mikroskop kontrollerle ve tahlillerle ortaya çıkmaktadır. Bu yüzden mikroskobik alanda incelenebilmesi ve teşhis konulabilmesi için mutlaka bir uzman doktora başvurmalısınız.

Belirtiler net bir hastalığa ait olmadığından dolayı yanlış tespitler yapabilir huzursuz olabilirsiniz. Yanlış tespitlerden dolayı yanlış ilaçlar da alabilirsiniz. Rahatsızlığınız ne olursa olsun doktor tavsiyesi olmadan asla ilaç tüketmeyin. Özellikle kanamalı hastalıklar da herhangi bir ilaç kanı durdurabilir ancak hastalığın önüne geçmez.

İdrarda kan gelmesi neye işarettir?

İdrardan kan gelmesi tek başına bir hastalık olamayabilir. Bazı hastalıkların belirtileri arasında yer almaktadır. Ve idrarda kan geldiğini gördüğünüzde direk olarak araştırma yapmadan önce mutlaka doktora gidin. Çünkü idrardan kan gelme rahatsızlığı birçok hastalığın ortak belirtisidir. Araştırma yaparak sonuca ulaşmak veya teşhis koymak yanlıştır. Daha çok strese girer ve korkarsınız. Ancak tahliller ve tetkikler yapılmadan kesin bir sonuca asla ulaşamazsınız. İdrardan kan gelmesi genellikle ciddi rahatsızlıklar olarak görülmektedir.

Kanser hastalıkları şüphesine düşmenizi sağlayabilir ancak her idrardan kan gelmesi şikâyeti kanser hastalığı belirtisi değildir. Örnek verecek olursak bazen böbrek taşınız varsa eğer idrardan kan gelmesi böbrek taşının normal bir belirtisidir ya da idrar yolları enfeksiyonunda da idrarda kan görülebilir. Özellikle kullanılan ilaçların yan etkisi olarak da görülmesi mümkündür. Buna kanser hastalığı şüphesiyle yaklaşmanız sadece durduk yere korkmanıza neden olacaktır.

İdrarda kan gelmesi durumunda ne yapılmalı?

İdrarda kan gelmesi durumunda doktora başvurulduğunda hastanın hikayesi önemlidir. Çünkü genetiklik bir yana sigara ve alkol kullanımı, hastanın cinsiyeti ve yaşı ya da kullandığı ilaçlar öğrenilmelidir. Daha sonra ne zaman ve ne sıklıkla kanama görüldüğü öğrenilmelidir. Çünkü her hastalıkta görülme sıklığı ve yoğunluğu farklıdır. Tüm bu bilgiler alındıktan sonra idrar tahlilleri yapılır ve çıkan sonuca göre hastalık tedavi planı çizilir. Buna da dikkat edilmelidir ki regl dönemi ağrılı geçtiğinden dolayı kadınlar ağrı kesici kullanmaktadır.

Ağrı kesici kanı sulandırdığı için idrarla beraber kan görülebilir. İdrarda kan gelmesi gibi bir durum yaşadığınız an doktora görünmelisiniz. Çünkü erken teşhis ile meydana gelen veya gelecek olan hastalık için önlem alınır ve en kısa sürede ilaç tedavisi ile hastalık atlatılır. Ancak ihmal edip tedavi olmazsanız medyana gelecek olan hastalık açısından risk taşırsınız. Hatta daha ciddi bir hastalıksa hayatınızı tehlikeye atmış olursunuz.

İdrardan kan gelmesi tedavisi nasıl yapılır?

İdrarda kan gelmesi durumunda ilk önce yapmanız gereken şey hemen doktorunuza başvurmak. Doktorunuza başvurduktan sonra birkaç idrar tahlili yapılır ve bu tahlil sonucunda doktorunuz idrarınızdan gelen kanın nedenini bularak teşhisi koyar. İdrardan kan gelmesi demek sadece bir hastalığa bağlı olarak görülmez birçok hastalığa bağlı olarak görülür. Bunu ayırt ettikten sonra teşhis sonucunda bir tedavi planı çizilir ve bu plan dahilinde ilaç tedavinize başlanır.

Doktorunuza başvurmadan kesin teşhis konulmadan kendiniz evde kesinlikle bitkisel veya kan durduran ilaçlar kullanmamalısınız. Çünkü nedenini bilmediğiniz kanamayı durdurmanız hastalığın geçtiği anlamına gelmez bu yüzden mutlaka doktora gitmeniz önerilir. İlaçlarınızı düzenli olarak kullandığınız takdirde hastalık geçecektir. Ancak tekrarlayabilir. Böbrek rahatsızlıkları gibi hastalıklar tedavi edilse de yaşamınız, mesleğiniz, hava durumları da dahil olmak üzere etkilediğinden tekrar karşılaşabilirsiniz.