Siğil Nedir? Nasıl Oluşur? Tedavisi Nelerdir?

Blog içerisinde yer alan tüm yazılar bilgilendirme amaçlıdır. İlaç veya ürün tavsiyesi değildir. Yaşadığınız hastalıklarla ilgili doktorunuza danışmadan herhangi bir ilaç veya ürün kullanmayınız!

Günümüzde vücudumuzda iyi huylu veya kötü huylu çok sayıda sağlık problemleriyle karşı karşıya kalmamız mümkündür. Çünkü vücudumuz bazen gerekli direnci sağlayamaz ve savunma görevi gören hücrelerimiz karşı saldırıya yenik düşerek normalin dışına çıkar. Tabi bu rahatsızlıkları kimi birey erken atlatırken kimi birey çok zor atlatmaktadır. Kişiden kişiye değişmesinin nedenleri ise kişinin direnç kuvveti ve genetik yapı değişikliğidir.

Siğil nedir?

Sizlere bahsedeceğimiz siğil hastalığı bizi her ne kadar rahatsız edici olsa da vücudumuz açısından iyi huylu bir virüstür. Siğil oluşumu vücudumuzun herhangi bir yerine bir virüsün konarak yerleşmesi sonucu oluşmaktadır. Derinin üzerindeki zararsız kabartılardır. Siğile HPV virüsleri neden olmaktadır.

Bu virüsler genellikle açık yaraların olduğu bölgelerde özellikle bulunurlar. Örneğin parmağınızın veya elinizin kesildiğini düşünürsek yara üzerindeki deriye yerleşme olasılığı çok fazladır. Virüsler çoğu zaman zararsızdırlar ancak virüsler çok çabuk bulaşma tehlikesi taşımaktadırlar. Siğillerin neden olduğu virüsler genellikle ayaklarda, ellerde veya parmaklarda bulunurlar. Diyelim ki parmağınızdaki yarada herhangi bir siğil oluştu sizde bu siğile müdahale etmek istiyorsunuz. Ancak siğile doğrudan çıplak elle müdahale ederseniz virüslerin sizin vücudunuza geçmesine neden olursunuz. Bu yüzden siğillere doğrudan müdahale edilmemelidir.

Siğiller genellikle nasır ile karıştırılır. Ancak siğil ayak topuğunda meydana gelmişse siz yürüdüğünüz zaman veya topuğa baskı uyguladığınız zaman siğil deri içerisine batacağından canınızı yakabilir. Siğil virüslerden meydana geldiğinden dolayı hemen hemen herkeste görülebilir. Ancak direnci tam oturmamış veya direnç zayıf bireylerde daha fazla görülürler.

Siğil kimlerde daha çok görülür?

Siğil bulaşıcı olduğundan dolayı herkeste görülebilecek bir hastalıktır. Ancak genellikle direnci düşük insanlara bulaşma konusunda daha yatkındırlar. Özellikle çocuklarda, tırnak etini koparan veya tırnak yiyenlerde ve direnci zayıf tüm insanlarda görülebilir. Çocuklar gelişme aşamasında olduğundan siğil oluşumu gerçekleştiğinde herhangi bir ilaç kullanımına gerek yoktur. Çünkü siğilin hızlı bir şekilde geçtiği kanıtlanmıştır. Ancak diğer bireylerin mutlaka ama mutlaka siğile herhangi bir müdahale etmeden mutlaka doktora danışmaları gerekmektedir.

Siğillerin oluşmasında risk bulunduran durumlar?

• Bünyenin zayıf olması ve yüksek alerjik durumlar taşıması,
  • Kullanılan bazı ilaçlar,
  • Tırnak ve tırnak eti yeme alışkanlığı,
  • Siğilin bulunduğu bölge ile temas etmek,
  • Hijyenik olmayan ortamlar( güzellik salonları, kuaförler)
  • Çoğunluğun ortak kullandığı havlu, tıraş makinası, terlik, ayakkabı
  • Deride bulunan açık yaralar

Siğil tedavisi nasıl yapılır?

Doktora başvurulduktan sonra genellikle tedavi yöntemi direk olarak siğil ile etkili olacak şekilde yapılır. Siğil aslında ilaçlarla kısa sürede tedavi edilebilecek bir hastalıktır. Tamamen virüs oluşumuna bağlı olduğundan öncelikle virüslere yönelik tedavi uygulanır. Virüsler yok edildikten sonra siğil kendiliğinden geçer. Eczanelerde tüm siğil ilaçları mevcuttur. Genellikle salisilik asit içeren siğil ilaçları tercih edilir. Doktorunuz yüksek ihtimalle sizlere lazer veya dondurma yöntemi uygulayarak siğili yok edebilir. Eğer ilaç tedavisi cevap vermezse daha sonradan yapılacak olan tedavi planı uygulanır. Bu yöntemler siğillerle baş etmek için en fazla kullanılan yöntemlerdir.

Siğiller bazen genital bölgelerde de oluşabilir. Genital bölgede bulunan siğillere mümkün olduğu kadar kendiniz müdahale etmeyin. Çünkü inanılmaz hassas olduğundan kullanacağınız yanlış bir ilaç veya yapacağınız yanlış bir uygulama sonucunda enfeksiyon kapabilirsiniz. Bu yüzden kendiniz müdahale etmeden önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız. Siğil tedavi edildikten sonra tamamen yok olmaz. Siğil tedavisi o anki siğili yok eder ancak daha sonradan tekrar siğil meydana gelebilir. Bu durum tamamen kişiye göre değişmektedir. Kimi bireylerde siğil sadece bir defa çıkar ve tedavi sonrasında bir daha çıkmaz. Ancak bazı bireylerde ise sürekli tekrarlanabilir.